🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشق از خودش طرد است

(ثبت: 261925) تیر 25, 1402 

 

بی‌خبر از اینی غم، بر سرم چه آورده‌ست
سینه‌ام پُر آه آری، قلبِ من پر از درد است

برملاتر از این کی دیده‌ای مگر؟ هستم
نقره‌داغِ عشقت چون، رنگ و رویِ من زرد است

دل پریشی‌ام هرگز، غیر از این نمی‌باشد
اختیار گیسویت، دستِ بادِ ولگرد است

در نیاوَرد سر از، جز جنون فقط عاشق
تا وفا در این دنیا، با جفا هماورد است

بر نبسته‌ام طرفی، غیر بیخودی از عشق
هر که مثل من باشد، عاشق از خودش طرد است

کم چو من شوند آیا، کشته مرده‌ات تا در
دل ربودن است ای گُل، چشم شوخ تو تردست؟

ترکِ خویشتن کردم، جان بدر ز تن کردم‌
عشقِ پاک ورزیدن، غیرِ بازیِ نرد است

رهسپار کویت شد، با امیدِ وصلت جان
دل‌شکسته‌تر حیفا، روزگار نامرد است

باید آب و جارو زد خانه، بر خدا رو زد
چون ستاره‌ سوسو زد، ماه اگر که شبگرد است

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    تیر 25, 1402

    درود و دستمریزاد👏👏👏💐💐💐

  2. طلعت خیاط پیشه

    تیر 25, 1402

    جناب استاد حاج محمدی ارجمند
    درود بر شما بسیار زیبا سروده اید
    🙏💐🙏💐🙏💐🙏💐🙏🌿🍃

    • درودا سرکار عالی را . زنده باشید. 🙏🙏🙏🙏🙏🌷🌷🌷🌷🌷سپاسگزارم 🌿🌿🌿🌿🌿

  3. طارق خراسانی

    تیر 25, 1402

    سلام و درودها بر استاد گرانمهرم

    بسیار زیباست

    در پناه خدا

    🌿❤️👏👏👏👏👌❤️🌿