🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 (غزل ترکیبی )به فیاض شاعر فلسطینی دربند سعودیها محکوم به اعدام شده است

(ثبت: 319) آذر 16, 1394 
(غزل ترکیبی )به فیاض شاعر فلسطینی دربند سعودیها محکوم به اعدام شده است

سحر که واشود آغوش ساده ی خورشید
غزل شنیــــده شود از اراده ی خورشید

نگاه ســـــــــاده ی مهتاب می زند لبخند
به روی حضرت گل با افاده ی خــورشید

ستاره ها به تن آسمان چکیــــده شدند
شبی که ماه قدم زد به جاده ی خورشید

همیشه آینـــــــــــــه ها از غبار دلگیرند
زمان خواب سپاه پیــــــــــاده ی خورشید

نشسته ام که ببینــــــم تورا ردیف غزل
تو را ردیف غزل های ســــاده ی خورشید

ببخش قافیه درگیر رقـــص مهتاب است
همیشه بغض گلوگیـــر قسمت آب است

همیشه آینــــه ها در سکوت می رقصند
میان وحشتی از جیغ و ســوت می رقصند

سماع عشق تو یک حـــــالت پریشانی است
مرید های تو با یک فلــــــــــوت می رقصند

میان همهمه خفــــــــــــاش های سرگردان
به شوق شب بغـــــل عنکبوت می رقصند

گناه باغ غزل نیست پیلــــــــــه ها هر شب
میــــان خش خش بی برگ توت می رقصند

به شمس من برسانید شاعـــــران سکوت
به وقت نافلـــــــــه بین قنوت می رقصند

پیمبران نگاهت به شرح شعـــــــر و شعور
به شوق لحظـــــــــه تنگ هبوط می رقصند

تو عاشقانه ترین شـــــــــــاه بیت هر غزلی
که موج هــــای تنت در سکوت می رقصند

جابر ترمک