🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قهر

(ثبت: 254693) دی 18, 1401 
قهر

 

گفتی که از خون جِگَر ، چشم مرا تر می کنی
حال بَدَم را با غَمت ، اینگونه بَدتَر می کنی

آیینه که جاری شده ، عکس رُخ ماهت در آن
با قَهرَت ای زیبا صنم ، هر دم مُکَدَر می کنی

گفتی که دل بُردی زِ من ، حالا زِ من دل می بُری
پیش رقیبم می روی ، دردم مُکَرَر می کنی

گفتم که از من نازنین ، چیزی شنیدستی مگر
حرف رقیبان را چرا ، اینگونه باور می کنی

از ما چرا رنجیده ای ، که بعد عمری عاشقی
با آن رقیب نا رفیق ، ما را برابر می کنی

تَرکِ من عاشق مَکُن ، ای شمع شب افروز من
کَز حُسن روی ماه خود ، شب را منور می کنی

سَر پَنجه های شانه را ، از تار زلفت وا مگیر
کین ساز عالم سوز را ، اینگونه مُضطر می کنی

با خنده ای دلشاد کن ، شبگرد عاشق پیشه را
دانی که هستی را چنین ، بر او میسر می کنی

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
آبان ماه 89

 

 

 

نظرها 10 
  1. سلام
    جالب بود به دلم نشست . موفق باشی و پیروز
    خدایا عاشقان را غم مده

  2. جواد مهدی پور

    دی 18, 1401

    سلام و احترام

    چقدر عالی

    دلنشین سرودید

    لذت بردم

    زنده باشید

    💐🙏👏👏👏👏❤️

  3. سیاوش آزاد

    دی 18, 1401

    سلام
    شنیدستی برای کهن گرایی چون من شهد عسل است

  4. طارق خراسانی

    دی 18, 1401

    با خنده ای دلشاد کن ، شبگرد عاشق پیشه را
    دانی که هستی را چنین ، بر او میسر می کنی

    سلام بر شبگرد عزیز

    غزل زیبایی ست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌹🌿

  5. نسرین حسینی

    دی 20, 1401

    درودها برشما جناب شبگرد عزیز
    غزل زیبایی بود
    بمانید وبسراید به مهر وعشق
    🍃🌺🍃🌺💚💚

    • مهر بانوی سرزمینم
      سپاس از بذل محبت شما
      خوشحالم که مورد پسند طبع ظریف پسندتان واقع شد
      سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا