🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میزبانی از غم

(ثبت: 260831) خرداد 20, 1402 

 

تا نَفَس دارم دل از غم میزبانی می‌کند
چون که با من دلبرم نامهربانی می‌کند

سینه‌یِ من اندک اندک ماتمستان می‌شود
عشق دارد در دلم غم بایگانی می‌کند

تا که اندازد مرا از پا به بی‌رحمی چرا؟
با قدر یا رب قضا یکسر تبانی می‌کند

حتم دارم تا ابد هم آشتی با ماست قهر
بین ما وقتی جنون پادرمیانی می‌کند

جان _ جوانی چون که طی شد_ در بدن، همواره زار
شکوه در پیری فقط از ناتوانی می‌کند

عشق تا آمد سراغم با خودم گفتم تو را
در بدر این عشق لاکردار، آنی می‌کند

آی مجنون لیلی‌ام لیلی‌تر است از لیلی‌ات
عشقِ این لیلی مرا مجنونِ ثانی می‌کند

می‌شود چون شوق دیدارش شکوفا در دلم
یأسِ من را شعله‌ور با لَن تَرانِی‌ می‌کند

تا که می‌بینم نمی‌ماند دلی در سینه‌ام
سایه‌یِ مژگان که بر چشمش گرانی می‌کند

پلک بر هم می‌گذارد عشوه می ریزد ولی
چشم‌ِ مستش قلب من را سکته‌خوانی می‌کند

حال آن بلبل تصوّر کن که جفتش بی‌خیال
با رقیب از بی‌وفایی کامرانی می‌کند

خون من بر گردنش خواهی نخواهی هست چون
سکته قلبم با جفایش ناگهانی می‌کند

می‌خورد بختم رقم امّا سیاه ای روزگار
خوش بر احوال رقیبم شادمانی‌ می‌کند

درد من حالا فقط دوری است از رخسار یار
ماتم از این درد دارد پاسبانی می‌کند

من که خود پیرم چه خواهد آمدم بر سر، خدا
نوجوان را پیر اگر بی‌همزبانی می‌کند

بی‌امان در سینه‌ام دل می‌گدازانم به عشق
عشق یکسر در دلم آتشفشانی می‌کند

چون من است از فرطِ عشقِ دلبرِ خود دربدر
هر که را دیدی که در پیری، جوانی‌ می‌کند

دلخوشم آوازه‌ام را در بسیط روزگار
دفتر اشعار نغزم جاودانی می‌کند

 

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 20, 1402

    سلام و درود و ارادت
    جاودان باشید استاد گرانقدرم ❤️🙏

  2. معین حجت

    خرداد 20, 1402

    به به …عالی …
    استاد حاج محمدی گرامی ( به قول خودتان مجنون ثانی )…
    👏👏👏💐💐💐

    • سلام و سپاس فراوان حضرت دوست استاد حجت عزیز را🌹🌹🌹🌹🌷شاداب باشید.

  3. سیمین حیدریان

    خرداد 21, 1402

    سلام و درود👏👏👏🌹

  4. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 21, 1402

    استاد ارجمند
    جناب حاج محمدی ارجمند
    شعرا هرگز پیر نمی شوند.در پناه عشق خدا از هر گزندی در امان باشید.
    💐🌸💐🌸💐🌸💐🌿🍃