🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نامه

(ثبت: 259462) اردیبهشت 21, 1402 

 

یارم ز سر لطف شبی نامه فرستاد
تا آنکه دل خسته ی ما را بکند شاد

جان من دلسوخته چون شمع به لب آمد
تا شاخه ی امید من دلشده گل داد

صد شکر خدا را که در این غربت دلگیر
شیرین به لب آورد شبی نام تو فرهاد

لرزان شده چون شعله ی شمع دست من از شوق
خاموش شده شمع شبستان من از باد

جان می دهم ای باد صبا گر تو بخوانی
آن نامه ی جان بخش که یارم به کفت داد

از عطر تنش گر به مشامم برسانی
ویرانه ی تاریک مرا می کنی آباد

ای ماه که در جام منی جلوه گر امشب
فرقیست میان تو و آن روی پریزاد

تو این همه حسن از رخ او عاریه داری
او حسن تمام است که این جلوه به تو داد

شبگرد سعادت همه این است که نگارت
با این همه عاشق ، شبی یاد تو افتاد

 

محمد رضا شرعی
شبگرد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نقدها
  1. معین حجت

    اردیبهشت 21, 1402

    سلام و عرض ارادت جناب شرعی گرامی …
    درود بر شما ، طبعتان جوشان …
    این غزل شما چنانچه موارد زیر را رعایت نمایید و اندکی بیشتر روی آن کار کنید جوهر لازم برای تبدیل به یک غزل خوب را دارد …
    ا : مصرع های سوم، هفتم و هر دو مصرع بیت آخر را کنترل و تصحیح وزن نمایید .(عین) در تقطیع هجایی حساب می شود
    2 : حداقل یک بار از سه بار تکرار قافیه ( داد ) را کم کنید.
    3 : و کلمه ( شمع ) که سه بار در سروده تکرار گردیده است از زیبایی شعر می کاهد .
    جسارت مرا ببخشید، این کمترین معتقدم، تنها اشعاری قابل نقد است که ارزنده باشند و چون شما از طبعی خوب برخوردارید من جسارت می کنم و مواردی جزئی را که به چشمم می آید باز گو می کنم ..

نظرها
  1. زهرا آهن

    اردیبهشت 21, 1402

    درود بر شما جناب شرعی🌷🙏🍃

  2. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 21, 1402

    احسنت جناب شرعی ارجمند
    زیبا سروده اید
    🙏🌹🙏🌹🙏🌹🙏💐🌿🍃

  3. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 21, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    بسیار زیبا و البته نیازمند قدری ویرایش

    در پناه خدا بهترین ها نصیب تان

  4. مهرداد مانا

    اردیبهشت 21, 1402

    سلام با فرمایشات جناب معین خان بنده هم موافقم .

  5. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 29, 1402

    درود و سپاس بزرگوار زیباست گرچه لغزش‌های وزنی نیز دارد همانطور که جناب حجت فرمودند موفق باشید عزیز

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا