🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همت ..

(ثبت: 3506) اسفند 10, 1395 

بسمه تعالی

 

بر نمی گرداند از ما  ماه ، روی خویش را

می کند در برکه پنهان ، آبروی خویش را

 

از شراب آموز  همّت  را  که با  صبر و  قرار

می رساند دست می خواران  سبوی خویش را

 

در جوانی  آرزویت را کنی پنهان   اگر

در کهنسالی  نمایی ، آرزوی خویش را

 

دور باطل یعنی  آن کس که  کند مانند باد

در بیابان   بی محابا   جستجوی خویش را

 

احتیاجی نیست بر عطّار  ،  در تعریف عطر

عطر خالص می رساند رنگ و بوی خویش را

 

در عدالت ،  پنجه ی نرم کرامت  را  ببین

می کند بیدار از خوابش  عدوی خویش را

 

گفتن اسرار دل در پیش نا محرم خطاست

بیشتر پنهان نما  سرّ مگوی خویش را