🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 وارث

(ثبت: 264137) مهر 4, 1402 

 

ما کودکانِ
ناخواسته یِ
عصمتی بر باد رفته ایم
که اندر میان مرداب زندگی
چشمانِ هرزه یِ شهوت پرست خویش را
بر پیکر عریانِ هستی گشوده ایم

ما کودکانِ دوره یِ فولاد و آهنیم
ما را خزان زندگی از خود رُبوده است
ما را توان دیدن روی بهار نیست
ما بر فراز برج های دود و خاک و سنگ
مسکن گزیده ایم
در ما بلور عاطفه و ایمان شکسته است
در خاک شوره زار کویر ریشه داده ایم
فریاد ما
هق هقِ بغضی
فرو خفته در گلوست
که اندر میان ریزش باران اشکمان
بر باد داده ایم .

 

 

 

نظرها 10 
  1. درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌷

    • مهر بانوی سرزمینم
      شاعر فرهیخته
      سلام ودرود
      سپاس که مهرتان را از من دریغ نمی کنید .
      سپاس

  2. معین حجت

    مهر 4, 1402

    درود جناب شرعی …
    طبعتان روان دوست بزرگوارم …
    دستمریزاد …
    ( اندر ) که واژگانی قدیمی ست و به کارگیری آن در زبان امروز چندان خوشایند نیست وقتی که در کنار کلمه ( میان ) قرار می گیرد باعث حشو می شود چراکه همان معنای میان را می دهد لذا بسرایید :
    که در زیر باران اشک هایمان
    که در مرداب زندگی

    این سطر نیز به کلمه ( خاک ) نیازی ندارد :
    در شوره زار کویر ریشه داده ایم

    👏👏👏🌺🌺🌺🌺

    • استاد بزرگوارم
      ادیب فرزانه
      واقعا نمی دانم چگونه این همه لطف و محبت را سپاس گویم .
      از این همه دقت نظر و محبتی که به بنده دارید
      از این همه راهنمایی و اشارت های زیبا و بجا
      دستتان را می بوسم
      به امید روزی که با دست نوشته ای بدون اشکال ، نشان دهم شاگرد خوبی در مکتب شما هستم .
      سپاس

  3. فیروزه سمیعی

    مهر 4, 1402

    درودتان باد استاد شرعی ادیب گرانقدر 🌞
    غمناک سروده اید و به حق و تامل برانگیز ✨🌷🕊️🌾🌺🌸☘️🍃
    زنده باد 👏👏💯☘️🌺
    نویسا مانید وسبز باشید و هماره درخشان
    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌱

    • مهر بانوی سرزمینم
      شاعر گرانقدر و ارجمند
      نوشته های من پیش آثار شما زیره به کرمان بردن است و قلم فرسایی .
      از بذل محبت شما سپاسگزارم
      سایه ی مهرتان بی زوال

  4. درود بر شما جناب شرعی ارجمند
    💐🌺💐🌸💐🌺💐🌿🍃

    • مهر بانوی سرزمینم
      استاد ارجمندم
      پیام های پر مهرتان موجب دلگرمی من است
      سپاس از این همه مهر
      سپاس

  5. مهدی سیدحسینی

    مهر 5, 1402

    درود جناب شبگرد
    با آرزوی توفیق الهی 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا