🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پری دریایی

(ثبت: 254596) دی 16, 1401 
پری دریایی

 

دیشب تو خواب می دیدم ، یک پری دریایی
تنش مثِ آدم بود ، پاهاش شبیه ماهی

بیرون اومد از تو آب ، خیره به من نگاه کرد
من که ندیده بودم ، چشمی به این سیاهی

یه غنچه یِ گُل سرخ ، جای لبش وا می شد
وقتی به من می خندید ، تو حوض آب شاهی

دلم یه هو فرو ریخت ، انگاری توی سینه
زُل زده بود تو چشمم ، به من می کرد نگاهی

ابروهاشو تکون داد ، روی لپش چال افتاد
خنده یِ تازه ای کرد ، با همچو روی ماهی

رفتم اونُ در آغوش ، بگیرم بِبوسم
بدون هیچ خیالی ، بدون هیچ گناهی

اما پریدم از خواب ، با یک تکون محکم
به من می گفت خواهرم : خواب دیدی آب می خواهی

گُفتم تو کل عمرم ، یه خواب خوش می دیدم
چرا پروندیم از خواب ، خیر نبینی الهی

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
آبان ماه89

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 16, 1401

    سلام بر شبگرد عزیز

    خیلی زیبا بود
    تعبیر این ه
    خواب مال دنیاست
    به ثروت بزرگی خواهی رسید

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌿

  2. علی معصومی

    دی 16, 1401

    درودها بر شما
    حناب شرعی نازنین
    ♡♡♡♡

    تنش “شبیه دختر” دمش….
    ” هرگز ” ندیده بددم چشمی ..‌..
    خنده تازه ای کرد، “به به” چه روی ماهی
    “منو پروندی” از خواب ….

    • شاعر فرهیخته
      جناب معصومی عزیز
      سپاس از لطف شما
      سپاس از پیشنهادات ارزنده ی شما استفاده کردم
      سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا