🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کمی اجازه بده!

(ثبت: 249451) مرداد 1, 1401 
کمی اجازه بده!

 

کمی اجازه بده مرگ را مرور کنم

بمیرم از تنِ یخچالی‌ام عبور کنم

کلاغِ قصه‌ٔ مخلوقِ غصه‌ام بلدم

هوایِ شهرکِ ماه و درختِ نور کنم

شبیه ماهیِ در جزر و مدِّ غمزه‌ٔ غم

خلاصه خلسه‌ٔ جان در دهانِ تور کنم

شکارِ مارِ مرادم اگر بدونِ درنگ

نصیبِ معده‌ٔ قسمت دلِ صبور کنم

به ببرِ بیشه بگویید: بی کمین کردن

غذایِ او شوم و لذّتِ سرور کنم

اگرچه سروم و سبزم ولی تبر خواهد

هوس به ناخنِ تیزش بدونِ زور کنم

به نفعِ عشق و محبّت ضرر ندارد که…

سفر به خاک و خیالِ مسیرِ دور کنم

کمی اجازه بده شک به عقلِ کور کنم

کمی اجازه بده مرگ را مرور کنم

 

ــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضالاهیجی
ساکوتی.هند
ــــــــــــــــــــــ

پ ن:

مرگ گاه در سایه نشسته‌ست به ما می‌نگرد

و همه می‌دانیم

ریه‌هایِ لذّت پُر اکسیژنِ مرگ است!

(عالی‌جناب سهراب سپهری)

 

 

 

نظرها
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 20, 1401

    سلام و درود
    شب خوش

    از لطف و بزرگواری جنابعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

  2. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 20, 1401

    سلام و درود جناب دکتر خوش‌عمل کاشانی

    شب شما بهشت

    از کوچک نوازی شما استاد گرانقدر سپاسگزار و خاکسارم

  3. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 20, 1401

    سلام و درود
    شب خوش

    از لطف و بزرگواری حضرتعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

  4. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 20, 1401

    سلام و درود
    شب خوش جناب یغمایی عزیز

    از لطف و بزرگواری حضرتعالی
    سپاسگزارم

    سلامت باشید

  5. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 20, 1401

    سلام و درود ادیب گرانقدر
    شب خوش

    از لطف و بزرگواری سرکارعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

  6. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 20, 1401

    سلام و درود جناب جمعی
    شب خوش

    از لطف و بزرگواری حضرتعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا