🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بر رفته دل مسوز

(ثبت: 1167) فروردین 20, 1395 

بر رفته دل مسوز! 

…..    …….    ……..
نوروز سررسید
واندر پی اش بهار

زین پس هوا چقدر لطیف است و بلبلان

از شوق بس چه قطعه بسروده پرورند

وز هجر گل چه نغمه جانسوز سر دهند

مضمون هرکدام ز هجران گلایه ای است

وز جور دی حکایت هر یک فسانه ای است

جانا نبوده ای که ببینی به ما چسان

استم نمود دی به هواخواه ناکسان

فرخنده پی چه روز خوشی هست حالیا

پر کن به یمن مقدم عیدم پیاله را 
بادا برم ز یاد من از فرط سرخوشی

دیدم هرآنچه دیده ام از جور و ناخوشی

در رقص شعله ها بنگر عمر می رود

پیش از دمی که مهلت ایام طی شود…

…..    …..    ……     …….     ……..

نوروز می رسد

با میر پنج روز

برخیز و شاد زی

بر رفته دل مسوز
بر رفته،
دل، 
مسوز ! 
۱۳۹۴/۱۲/۱۲- مشهد. 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    فروردین 21, 1395

    سلام و درود بر حضرت پژوهنده ی عزیز

    فخر وبسایت شعر پاک

    به وجودتان افتخار می کنم

    مانند همیشه سروده ی زیبایی ست.

    در پناه خدا شاد زی……………………………………………………………………..

    • محمدحسین پژوهنده

      فروردین 21, 1395

      ممنونم استاد، من نیز به دوستی بزرگمردی چون حضرت عالی مفتخرم.

      سال نو را در آغازین روزهای بهار بشما و خانواده معزز تبریک میگویم. 

  2. مينا امينی

    فروردین 21, 1395

    استاد مهربان 

    درود

    زیباست

    ماناباشید و موفق

    • محمدحسین پژوهنده

      فروردین 21, 1395

      زنده باشید و همواره شادمان، ممنونم، سال نو را بشما نیز تریک میگویم. 

  3. سوگند صفا

    فروردین 21, 1395

    سلام و عرض ادب استاد بزرگوار…

    خوشحالم که بازم میتونم در محضرتون یاد بگیرم.

    و این خوشحالی با خوندن شعرتون و حضورتون دو‌چندان میشه

    سایه تون مستدام

    یاحق

    • محمدحسین پژوهنده

      فروردین 21, 1395

      به صفای مهرتان سوگند که گر نبود این همه گرفتاری ناشی از حس مسؤوليت، از زمره مریدان مقیم در این کوی معرفت بودم. ممنونم از ابراز این همه مهر، برقرار باشید. 

  4. اله یار خادمیان

    فروردین 21, 1395

      سلام و درود  موفق و موید باشی جناب پژ وهنده ی عزیز تا همیشه پژو هنده باشی

    • محمدحسین پژوهنده

      فروردین 21, 1395

      ممنونم استاد و مفتخر بداشتن دوستانی از بزرگانی همچون جناب خادمیان عزیز. پایدار باشید. 

  5. نگار حسن زاده

    فروردین 23, 1395

    سلام و عرض ادب و احترام پدر بزرگوارم

    حالتون خوبه ان شاالله؟

    پدرم شرمنده ام که با تاخیر سال نو رو خدمتتون تبریک عرض می کنم.

    امیدوارم در جوار خانواده محترم سال بسیار خوب و خاطره انگیزی رو سپری کنید

    خوشحالم که حضور ارزشمندتون رو در سایت داریم

    شعر بسیار زیبایی بود

    درود بر شما و قلم توانمندتون

    سلامت و سعادتمند باشید

    • محمدحسین پژوهنده

      فروردین 23, 1395

      متشکرم دخترم لطف فرمودی، البته این از منظر خوشبینانه شماست که با دیده تحسین به دلنوشته من مینگری، صمیمانه سپاسگزارم. 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا