🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خوشتر

(ثبت: 251414) شهریور 28, 1401 

 

ای دل من در، بند تو ماها، باشدَتَم دل رام تو خوشتر
بی تو نباشم، باش که باشم، باشم اگر همگامِ تو خوشتر

حوروَشی تو، پُر عطشم من، پُر عطشم من، حوروَشی تو
مست‌ترم کن، هست‌ترم کن، نوشم اگر از جام تو خوشتر

عشوه بیا تا پر بکشم پر، از بر و رویت، سر بکشم سر
بر سرم از تاج افتد اگر سنگ، ای همه‌جان از بام تو خوشتر

آینه خویم، بوی تو پویم، موی تو جویم ، سوی تو رویم،
از زر و زیور، از میِ احمر، ای پری‌پیکر، دام تو خوشتر

از همه چیزی، هست بلاشک، ماه‌جبینا، عرش‌نشینا
افتد اگر بر حالِ نزارم دیده‌ی خون‌آشامِ تو خوشتر

بی تو نگارم، بی‌‌کس و کارم، تاب نیارم، یکسره دارم
ذکر تو بر لب، چون ننشیند بر لبِ من از، نامِ تو خوشتر

چون که دلم شد رامِ تو جانا، پخته‌ترم من خامِ تو جانا
حالِ من است از پُخته ترین‌ها، باشم اگر من خامِ تو، خوشتر

بر لبِ دلبر بوسه بپرور، ای(قمر) ای دل، داده به دلبر
بوسه زنی گر بر لب مستش هست مگر از کامِ تو خوشتر؟

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    شهریور 28, 1401

    سلام و درود و ارادت

  2. فریبا نوری

    شهریور 28, 1401

    چون که دلم شد رامِ تو جانا، پخته‌ترم من خامِ تو جانا
    حالِ من است از پُخته ترین‌ها، باشم اگر من خامِ تو، خوشتر

    درودها استاد حاج محمدی گرانقدر
    بسیار دلنشین و زیبا
    🌷🌷🌷

  3. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 28, 1401

    درود بر استاد ارجمند
    جناب حاج محمدی
    بسیار زیبا سروده اید
    👏👏👏💐💐💐

  4. فرزانه

    شهریور 31, 1401

    سلام دنبال شعری میگردم که با این متن شروع میشه
    من در عشق رنجیده می شوم
    ممنون میشم کمکم کنید پیداش کنم

    • ابراهیم حاج محمّدی

      شهریور 31, 1401

      درود .🙏🙏🙏🙏🙏
      ندیده‌ام چنین شعری
      🙏🙏🙏🙏اکر در قالب سنتی سروده شده باشد حتما مصرع را اشتباه نوشته‌اید جون لغزش وزنی دارد.🙏🙏🙏🙏مگر این که سپید سروده باشد.
      سراینده‌اش را اگر معرفی کنید قابل دستیابی خواهد بود🌿🌿🌿🌿🌿

  5. سلام و درود و ارادت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا