🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رباعی‌های 《مستزادالارکان》

(ثبت: 258098) فروردین 17, 1402 

رباعیِ مستزادُالارکان:

مُبرَم//سودای تو در دل چه کسی داشته جز من؟
غم غم//در سِرّ سویداش که می‌کاشته جز من؟

پرچم//از عشق تو آیا که برافراشته جز من؟
ماتم// در قلب خود این گونه که انباشته جز من؟

@@@@@

از من// کس ناله به دامان دل آویخته‌تر کو؟
از تو// شمشیر جفا روی من آهیخته‌تر کو؟

از تو// یکسر عرق شرم و حیا ریخته‌تر کو؟
از من// در خود غم هجران تو را بیخته‌تر کو؟

@@@@@

یا رب//هشیارم اگر یکسره یا مست بگیری
هر آن//البتّه توانی ز من این هست بگیری

امّا//از توست امید ای کرمت بی حد و مر، کِم
هر دم// «يَا مَنْ بِيَدِه، نَاصِيَتِى» دست بگیری

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    فروردین 17, 1402

    سلام موید باشید

  2. طارق خراسانی

    فروردین 17, 1402

    مُبرَم//سودای تو در دل چه کسی داشته جز من؟
    غم غم//در سِرّ سویداش که می‌کاشته جز من؟

    پرچم//از عشق تو آیا که برافراشته جز من؟
    ماتم// در قلب خود این گونه که انباشته جز من؟

    سلام حضرت استاد

    بدیع ترین ذوالقافیتینی ست که سروده شده است
    نمیدانم قافیه اول را چه نام بگذارم میانی نیست چون در ابتداست می توان گفت شعری که ابتدا و انتها داری قافیه است.

    درودها بر شما

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  3. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 17, 1402

    احسنت استاد
    یک سبد گلهای بهاری تقدیم شما
    👏🌹👏🌹👏🌹💐🌿🍃

  4. الیاس امیرحسنی

    فروردین 19, 1402

    درود بر استاد عزیز استاد حاج محمدی
    بسیار زیبا و عالی بود.🌺🌺🌺🌺💗