🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق آمد و ……

(ثبت: 244996) بهمن 11, 1400 

 

عشق آمد و من سرشار از،《من او شدن ، او من》گشتم
دیدم چه فرهمندم چون، یکباره فروتن گشتم

دیدم شده او من عریان، گشتم بری از ظن عریان
تن شد بری از من عریان،  من هم بری از تن گشتم

جان در تنم از تن رَست از، جانم بدنم بگسست، از
این رَستن و این بُگسستن، خورشیدِ مبرهن گشتم

شیدایِ خودِ بعد از او، در خود شدم و بعد از آن
با آن خودِ قبل از اویم، بی واهمه دشمن گشتم

حالا  به برم نور آمد، زیباترم از حور آمد
تاریکیِ مطلق بودم نورانی و روشن گشتم

بر او چو نیاز آوردم، جان را به گداز آوردم
رو چون به نماز آوردم، صد مرتبه گلشن گشتم

جاری شدم از خود در او، ساری شدم از خود در او
عاری شدم از خود تا بر، شیطان شرر افکن گشتم

بی او چِقَدَر بی تابم، با او نه مگر می تابم؟
با او – و نه با غیرش- از، هر مخمصه  ایمَن گشتم

یکباره شدم هم عزمش، رقصنده شدم در بزمش
دیو آمد و من در رزمش، یکباره تهمتَن گشتم

بُگریزَم از این هیجا کی؟ دیو افکنَدَم از پا کی؟
پیروزِ نبردی با وی،  با زبده ترین فن گشتم

بر خود چو بر آشفتم من، دُرّ در صدفم سُفتم من
سرمد طرب از سرمستی، با نغمه سرودن گشتم

شد می زده گهگه با وی، این جان که شد آگه با وی
تا طی کنم این ره با وی، سرمستِ شکفتن گشتم

از جمله پلیدان رَستم، وَز خدعه ی دیوان رستم
مانند شهیدان رَستم آلاله و لادَن  گشتم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 11, 1400

    سلام و درود، احسنت،
    آلاله و لادن باشید!

  2. درودها بر شما استاد
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    قلمتان نویسا، موفق باشید
    @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-

  3. طارق خراسانی

    بهمن 11, 1400

    از جمله پلیدان رَستم، وَز خدعه ی دیوان رستم
    مانند شهیدان رَستم آلاله و لادَن گشتم

    سلام و درود

    هر چه زمان بیشتر می گذرد و هر چه بیشتر آثار بدیع و گرانسنگ آن استاد گرامی را می خوانم بیشتر به عظمت دانش و شعور ادبی و احساس بکر شاعری آن بزرگمهر پی می برم.
    یکی از بزرگترین افتخارات زندگی ام شاگردی و تلمذ در مکتب آن بزرگ استاد می باشد.

    در پناه خدا شادی زی و سلامت استاد گرامی 🌿❤️👏👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

  4. صفا یغمایی

    بهمن 11, 1400

    سلام و درودی بی پایان
    بسیار زیبا اهنگین و دلنواز
    لذت وافر بردم
    دستمریزاد استاد.🌹🌹🌹👏👏👏👏👏🌹🌹🌹

  5. علی معصومی

    بهمن 11, 1400

    درود و عرض ادب
    🌿🌺🌿🌺🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا