🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قاف نشین

(ثبت: 259410) اردیبهشت 19, 1402 

 

دیر گاهی است تب عشق فِتاده زِ سَرَم
دلکی ، دلبرکی نیست که با خود ببرم

مرغ خوش خوان چمن بودم و دلداده یِ گل
گُل من رفت و بِرَفت از سر من شعر تَرَم

عمر کوتاه جوانی من دلشده رفت
کاش می شد که شبی باز جوانی بخرم

من همان قاف نشین بودم و این داغ فراق
بُرده نایم که به یک شاخه یِ کوچک بپرم

اشک زد حلقه به چشمانِ به ره منتظرم
تا چنین بر خط و بر نامه یِ تو می نگرم

بی تو مهتاب شبی عاشق شبگرد صفت
از سر کوچه یِ معشوقه یِ خود می گذرم

 

محمد رضا شرعی
شبگرد

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 19, 1402

    اشک زد حلقه به چشمانِ به ره منتظرم
    تا چنین بر خط و بر نامه یِ تو می نگرم

    بی تو مهتاب شبی عاشق شبگرد صفت
    از سر کوچه یِ معشوقه یِ خود می گذرم

    سلام و درود بر جناب شبگرد عزیز

    بسیار زیبا و دلنشین
    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 19, 1402

      استاد ارجمند و ادیبم
      پیام های پرمهرتان موجب دلگرمی است
      سپاس از بذل محبت شما

  2. سیّدمحمّدرضا لاهيجے

    اردیبهشت 19, 1402

    سلام و درود
    صبح و روز نو اردیبهشت شما به سرشتِ بهشت

    کاش می‌شد بغلت را به گلستانِ غزل

    بعدِ یک بوسه گلِ نوبرِ قمصر ببرم

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 19, 1402

      استاد ارجمندم
      ادیب فرزانه
      خدا را شاکرم که مورد پسند طبع ظریف پسندتان واقع شده است
      سپاس

  3. علی معصومی

    اردیبهشت 19, 1402

    درودهای فراوان
    ♡♡♡♡

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 19, 1402

      استاد معصومی بزرگوار
      شاعر فرهیخته
      بذل محبت کردید و کوچک نوازی
      مهرتان ماندگار

  4. امیر اصلانی

    اردیبهشت 19, 1402

    عمر کوتاه جوانی من دلشده رفت
    کاش می شد که شبی باز جوانی بخرم
    💐💐💐💐💐💐💐
    درود بر شما
    دستمریزاد

  5. کیان نوبهار

    اردیبهشت 19, 1402

    درود🌹
    بسیار زیبا سرودید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا