🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بازار بی ثبات

(ثبت: 257789) فروردین 9, 1402 

 

“بازار ارز پر نوسان است و بیمناک”!
هشداری از جناب رئیس البنوک ماست

ما خوب شد فقیر بماندیم و تنگدست
زیرا که درد فقر بسی کمتر از غناست

ما بیم غرق نفتکش خود نداشتیم
یا بیم آن که ثروت انبوه بر فناست

میلیاردها دلار و یورو گر مصادره
یا شد بلوکه هیچ دق از قلب ما نخاست

اما کنار این همه، یک چیز لیک هست
بازار بی ثبات و چنین فقر، مرگزاست

فقر است یا گرانی اگر، یا تورم است
هر زهرماری هست برای همه عزاست

در این فضای وحشت و دریای پر زموج
تنهایی و نیاز چو قوزی به قوزهاست

ما را ولی چه باک در این عرصهء بلا
وقتی که ناخدا فقط اندر فقط خداست

هشدار می دهم به شما حاکمان ولی
کاین ملت فقیر، ولی نعمت شماست!

 

۲۴/۴/۱۳۹۸- مشهد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 9, 1402

    اما کنار این همه، یک چیز لیک هست
    بازار بی ثبات و چنین فقر، مرگزاست

    فقر است یا گرانی اگر، یا تورم است
    هر زهرماری هست برای همه عزاست
    .
    .
    هشدار می دهم به شما حاکمان ولی
    کاین ملت فقیر، ولی نعمت شماست!

    درودها بر استاد گرانمهرم

    در پناه خدا 🌱🌹♥️👌👌👌👌👌👌♥️🌹🌱

  2. علی معصومی

    فروردین 9, 1402

    این جمله اش چه قَدَر خوب و اشناست
    ملت همیشه آیت قدرتنمای ماست !!

    حالا رهی به نام دین و دیانت بنا شده
    گویی مسیر مردم از این سمت و سو جداست!

    هر کس به انتقاد و شکوه زبانی گشوده است
    او دشمن نظام گشته و در جنگ با خداست !

    عیبی که خان قریه پسندیده عیب نیست
    هر حرف حق که خان نپسندیده نارواست

    یارب بگو که سمت کدامین حقیقتی
    ای مهربان بگو که کعبه امال ما کجاست

    هر لحظه رنگ دین و دیانت عوض شده
    بنیان اعتقادی اگر بوده، بر فناست

    ✍بداهه ای که شبیه درد است

    دروودها حضرت استاد
    شعر انتقادی زیبایی سروده اید

    • محمدحسین پژوهنده

      فروردین 10, 1402

      سلام بر شما، بداهه متین و نغزی است، و اصولا در بازار نقد وضع موجود کسی به نکات ریز کم و زیاد وزن نگاه نمیکند، چون تنها چیزی که مد نظر است مفهوم آن است،و علاوه بر این نقد به زبان شعر باشد یانثر حکم آه و ناله دارد، تمام توجه به مصدر و خیزشگاه است نه به صورت و شمایل. ولی خوب، مهما امکن چه قدر بجا خواهد بود که به زیبایی و هنر و تکنیک هم آراسته باشد چنان خدا کم فروشان و نماز توخالی گزاران را در آیات ” ویل للمطففین” و ” ویل للمصلین” مورد نقد و نکوهش قرار داده است.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا