🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خوش فرجام‌تر

(ثبت: 249609) مرداد 6, 1401 

 

از شرابِ لعلِ مستت من نکردم کام، تر
ای که چشمت هست از بادام هم بادام‌تر

می دهی آیا مرا کی؟ کی؟ یواشک بوسه‌‌ای
بوسه می‌چسبد از آن لب گر چه ناآرام‌تر

جان سپارم من اگر لب بر لبت هرگز کسی
می‌شود پیدا مگر از بنده خوش‌فرجام‌تر؟

چشمِ من در اشتیاقِ روی ماهت نازنین
دامنم را کرده است از اشک، سر انجام، تر

چشم‌پوشی می‌کنی از عشق عریانم‌ که باز
پخته‌تر از اینم آیا دیده باشی خام‌‌تر؟

کور بادا چشم من از دیدنِ غیر تو چون
کس نمی‌خواهم ببینم از تو خوش اندام‌تر

جستجو کن جستجو! عیبی ندارد هیچ، لیک
گیر می‌آید مگر کس از منت کی؟ رام‌تر

هر چه می‌‌خواهد دلت، دل صید کن با عشوه‌ات
می‌شود پیدا مگر از عشوه‌هایت دام، تر؟

در بسیطِ دهر آیا ای نگاهت دلربا
دیده‌ای از چشم‌های خویش خون آشام‌تر؟

عشوه‌ریزی می‌کند چشمت، نمی‌بینی خودت
می‌کند این عشوه یکسر، سام را سرسام‌تر

از چه رو با من فقط گُردآفریدی می‌کنی؟
هستم از سهراب آیا سینه پُر آلام‌تر؟

صبحدم رو برنگردان از منِ بیچاره چون
صبحِ من می‌گردد از هر شامِ یلدا شام‌تر

 

 

 

 

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 6, 1401

    درود بر استاد ارجمند جناب حاج محمدی
    یک چمن عطر گلهای بهاری تقدیم قلم زرنگارتان
    🙏🌹🌹🌹🌹

    • 🙏🙏🙏🙏🙏درود🙏🙏🙏🙏🙏
      و سپاس سرکار عالی را🌺🌺🌺🌺🌺

  2. علی معصومی

    مرداد 6, 1401

    دامنم را کرده است از اشک ،در پیغام، تر
    ♡♡♡
    سلام و عرض ادب و ارادت
    حضرت دوست جناب حاج محمدی نازنین
    قلمت رقصان و دلت روشن باد
    🌿🌺🌿🌺🍃🌸

  3. طارق خراسانی

    مرداد 7, 1401

    در بسیطِ دهر آیا ای نگاهت دلربا
    دیده‌ای از چشم‌های خویش خون آشام‌تر؟

    عشوه‌ریزی می‌کند چشمت، نمی‌بینی خودت
    می‌کند این عشوه یکسر، سام را سرسام تر

    سلام. بر استاد گرانقدرم

    عااالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

  4. صفا یغمایی

    مرداد 7, 1401

    سلام استاد
    غزلی زیبا وفاخررا مهمان حضرتعالی بودم .دستمریزاد.
    قلمتان پویاوسبزسبز
    🍃👏👏👏🍃

    • سلام حضرت دوست. 🙏🙏🙏🙏🙏ممنون🌹🌹🌹🌹🌹زنده باشید و شاداب🌿🌿🌿🌿🌿

  5. محمد رضا خوشرو

    مرداد 8, 1401

    درود عاشقانه ای بر پایه ی دل دادگی .
    بسیار زیبا با قافیه پردازی زیبا تر .

    موفق باشید .

    💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا