🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رسم نجابت

(ثبت: 259280) اردیبهشت 16, 1402 

 

زلفش دوتا نشمرده ام بسیار زلفش
بسته است با رسم نجابت بار زلفش

هر چشم هرزی را دهد کیفر به سختی
بر گنج عصمت حلقه حلقه مار زلفش

می خواستم محرم شوم با او که حق داشت
گیرد به هر نامحرمی دشوار زلفش

شلاق شرقی بست بر چشمم دو دستی
یک دست شد زنجیر قیمت دار زلفش

جایی که باید چشم ها را شست” اینجاست”
با دید دیگرگونه بی آزار زلفش

برداشتم چشم هوس در سایه روشن
همرنگ شب شد در پگاهم تار زلفش

“در بند یار مهربان” افتادو باشد
از بوی جوی مولیان” سرشار زلفش”

 

محمدیزدانی “جوینده

 

 

 

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 16, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

  2. فاضله هاشمی

    اردیبهشت 16, 1402

    بسیار زیبا سرودید

  3. علی معصومی

    اردیبهشت 16, 1402

    درودهای فراوان
    جناب جوینده نازنین
    ♡♡♡
    از کمندی بر تنم افتاده زخمی
    افتاده ام اینک من از پیکار زلفش
    داد به غارت می برد اما چه گویم؟
    در حیرتم از اینهمه اسرار زلفش
    پابند بی چون و چرای روزگارم
    با حلقه های سرکش مسمار زلفش
    ✍بداهه
    ♤♤♤

    • درودها جناب مهندس معصومی شاعر همیشه در میدان
      بداهه ی دلنواز ت هدیه ای گرانبهاست مهربانی ات را سپاس

  4. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 16, 1402

    درودو سپاس بر شاعر فرهیخته وبزرگوارم جناب جناب محمدیزدانی

    واقعا دست مریزاد با طراوت و دور از کلیشه های روزمره لذت بردم بزرگوار

    نویسا و بزقرار باشید عزیز

    🙏🙏🙏❤️❤️🙏🙏🙏🙏

    • درودها جناب جمعی شاعر گرانقدر امروز
      دوستت دارم تاشعر هست و احساس و ادراک.
      نگاه نوازش و قلم مهر پرورت را سپاس

  5. طارق خراسانی

    اردیبهشت 16, 1402

    شلاق شرقی بست بر چشمم دو دستی
    یک دست شد زنجیر قیمت دار زلفش

    جایی که باید چشم ها را شست” اینجاست”
    با دید دیگرگونه بی آزار زلفش

    سلام و درود حضرت استاد یزدانی عزیز

    عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • درودتان جناب استاد طارق ادیب گرانقدر
      عالی نظر بلند و کوچک نواز شماست سپاسگزارم