🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرود ِ هجمه

(ثبت: 241039) مرداد 16, 1400 

سرود ِهجمه

وطن بکارت عفت، در آفتی که فتاده
وطن دریده ی سوهان ، بریده های براده

سکوتِ ممتدِ تلخِ طنینِ سرکشِ خسته
دو دست بسته ی خلق و امید نسل شکسته

از انقلاب غم افزا، از اجتماع غلطها
صدای نفرتِ بیعت، میان خفّت خطها

هوای ساز شکسته ، نوای ملت خسته
چه بیست و دوّم بهمن !،عزای جشن خجسته

به دست پست زمانه، اصالت از سندش گم
به تازیانه ی حاکم، امید مرده ی مردم

اوین وحشی وبیشه، هجوم سنگ به شیشه
شکنجه گاه همیشه ، فنای ریشه، کلیشه

عذاب فاحش فحشا ، میان فقر مداوم
از اعتراف و پشیمان ، جماعتی همه نادم

سکوت تلخ خودت را، شبی به معرکه بشکن
از این هوای نفس کش، بکش تمامی دامن

نخواه بغض خودت را همیشه خفته بماند
گلوی حق تو باید سرود ِ هجمه بخواند

 

#نسرین_حسینی
10/6/95

 

 

 

 

نظرها
  1. مرداد 16, 1400

    سلام و درود،
    غم ها زیاد است.
    امید که امید هم باشد و امید حقیقی، زودتر بیاید
    🌹

    • نسرین حسینی

      مرداد 17, 1400

      درود برشما دوست گرامی بسیار سپاسگزارم به امید روزهای خوب برای مردم میهنمان 🌺🌺

  2. جواد مهدی پور

    آبان 5, 1401

    درود بر شما بانو حسینی گرامی 💐🌿🌹🙏

    • نسرین حسینی

      آبان 5, 1401

      درودها برشما جناب دکتر مهدی پور عزیز سپاسگزارم از مهر حضورتون مانا باشید ❤️❤️🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    آبان 5, 1401

    سلام نسرین عزیز
    شاعر پاک

    عالی ست

    در پناه خدا 👏👏👏👏👏

    • نسرین حسینی

      آبان 5, 1401

      درودها برشما استاد طارق خراسانی عزیز بسیار سپاسگزارم از مهر حضورتون مانا باشید 🌺🌺❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا