🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شمع

(ثبت: 256809) اسفند 12, 1401 
شمع

چشم به راه تو شبی دوخت شمع
و ز غم هجر تو شبی سوخت شمع

آه کشان ، ناله کنان ، تا سحر
از ته دل شعله بر افروخت شمع

درس وفا داد به آفاق و من
در عجبم آن ز که آموخت شمع

سرخ شد از خون جگر گونه اش
چشم به راه تو شبی دوخت شمع

ای دل شبگرد صبوری به عشق
می دهدت آنچه که اندوخت شمع

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
دی ماه 1385

 

 

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    اسفند 12, 1401

    🍃🌺🍃🌺🍃
    ♡♡♡♡♡

  2. طارق خراسانی

    اسفند 12, 1401

    سلام جناب شبگرد

    امروز اثری زیبا و روان و. محکم و دلچسب از شما خواندم

    درودتان

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  3. برهان جاوید

    اسفند 12, 1401

    ای دل شبگرد صبوری به عشق
    می دهدت آنچه که اندوخت شمع
    درود بر شما
    بسیار زیبا
    ❤️❤️🌹🌹👏👏

  4. س ن روشن

    اسفند 12, 1401

    بادرودوادب فراوان،
    ازآن دسته اشعارنغزاست که بسیارمطابقت دارد با ادبیات اصیل ووزین پارسی.برشمادرود،
    ضمناً پیشنهاددارم که مصرع آخر واژه ی”آنچه”با واژه ی “آنچیز”جایگزین شود:
    “می دهدآن چیز که اندوخت شمع”
    🦜🦜🦜🌹🌹🌹🙏

  5. صفا یغمایی

    اسفند 12, 1401

    درودجناب شبگرد عزیز
    آفرین واحسنتم .
    این روزها اشعارنغزی را منتشرمی
    ‌کنید که چندین مرتبه ازکارهای قبلتان
    بلندمرتبه‌تراست .
    موفق باشیدوفروزان دوست هنرمندوگرامی.
    🌺🌺🌺

    • شاعر گرانقدر
      ادیب ارجمند
      حکایت دل نوشته های من پیش شما ، حکایت زیره به کرمان بردن است.
      به لطف می خوانید و به مهر می نگرید
      سپاس از بذل محبت شما
      سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا