🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فرهاد کُش

(ثبت: 255306) بهمن 3, 1401 
فرهاد کُش

 

بَرخیز امشب با منِ عاشق بیامیز
ای فتنه یِ فتانه یِ شبهای ِ تبریز

شیرین لبِ شیرین وشِ فرهاد کُش من
بار دگر یاد تو کرده خسرو پرویز

امشب پریشان توام چون تار زُلفَت
برخیز و از گیسوی خود من را بیاویز

اشک من است درکوچه های شهر جاری
باران نمی بارد دِگَر پایان پاییز

بس کُن دِگَر تا کِی به یغما می بری دل
عاشق کُشی هرگز نبود یاسای چنگیز

خون دل عُشاق تا مِهمیزت آمد
جانا از این عاشق کُشی یک شب بپرهیز

پَنجِه مَکِش در زلف و افشانش مَکُن باز
فکری به حال ما بِکُن امشب دل انگیز

زُلف چلیپای تو ما را کرده مصلوب
تقدیم تو ای نازنین این جان ناچیز

ای فتنه یِ فتانه یِ شبهای ِ تبریز
برخیز امشب با من عاشق بیامیز

محمد رضا شرعی
شبگرد
اسفند 96

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 3, 1401

    زُلف چلیپای تو ما را کرده مصلوب
    تقدیم تو ای نازنین این جان ناچیز

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌱

  2. سیاوش آزاد

    بهمن 3, 1401

    سلام
    زمینه ساز شدید مهمیز را بیاموزم اسب سواری نکردم ولی دفعاتی توفیق بوده است سوار الاغ شوم

  3. صفا یغمایی

    بهمن 3, 1401

    درودتان جناب شبگردعزیزغزل زیبایی
    قلم زده‌اید بهرمندشدم .
    فقط در بیت پنجم
    عاشق کشی هرگز ( نبود)
    اگر بشود هرگز ( نبد) بیتتان زیباترخواهدشد.
    موفق باشیددوست گرامی.
    🌺🌺🌺

  4. مهدی سیدحسینی

    بهمن 3, 1401

    درود جناب شرعی
    زیباست
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی در پناه حق 🌷🌷

  5. جواد مهدی پور

    بهمن 3, 1401

    درود بر شما جناب شرعی گرامی

    زیبا ست

    زنده باشید

    💐🙏👏👏👏🌹

  6. سلام جناب شرعیدگرانقدر
    شب خوش

    تغزل زیبایی‌ست
    درودتان

  7. طارق خراسانی

    بهمن 4, 1401

    عاشق کُشی کی کرده است یاسای چنگیز؟

  8. بهمن 4, 1401

    دو چیز خیلی بد است: عاشق‌کشی و شاعرکشی😞
    سلام و درود بر جناب شرعی ارجمند (شبگرد)
    زیبا بود🌷
    موفق باشید

  9. نسرین حسینی

    بهمن 4, 1401

    درودها برشما جناب شبگرد عزیز
    زیبا بود ودلنشین

    قلمتون ماندگار
    بمانید به مهر وعشق
    🌺🌺💚💚

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا