🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادر بزرگ مهربون

(ثبت: 251362) شهریور 27, 1401 
مادر بزرگ مهربون

 

یادش بخیر
ماه رَمِضُون ،
وَقتِ اذون
چادرشُ سَرش می کرد
مادر بزرگ مهربون
خیمه می زد رو سجاده
تا وقتیکه اذون بده
چشم و گوشش رو تیز می کرد
سجادش و تمیز می کرد
به من می گفت :
گوش کن ببین اذون می گن

صدای ربنا می آد
هیچ کی صداش در نمی آد
انگار همه منتظرن
مُنتَظِرَن اذون بگن

یادش بخیر
تو سفره مون
سبزی و خرما و پنیر
مربا و خامه و شیر
دو ، سه تا نون
دیس پلو با زعفرون

مادر بزرگ خوب من
نمازش که تموم می شد
انگار یه کم آروم می شد
سَجادَشُ یَواش می بست
کِنار سُفره می نشست

با اینکه یک فرشته بود
عاشق آش رشته بود
نگاه به ظَرف آش می کرد
مادرمُ دُعاش می کرد
الهی پیر بشی عروس

رُوزَه شُ وقتی باز می کرد
دست و پاشُ دراز می کرد
عزیز دیگه رمق نداشت
دست های پر محبتش
قدرت رتق و فتق نداشت
سنی ازش گذشته بود

مادر بزرگ خوب من
وقتی سحر بیدار می شد
رادیو رو روشن می کرد
دعای سحر رو گوش می کرد

نَم نَمَک از اَبر چِشاش
بارون اشک می ریخت یواش
همش خدا ، خدا می کرد
بچه هاشُ دعا می کرد

هنوز صداش تو گوشمه
هنوز صداش تو گوشمه
هنوز صداش تو گوشمه

 

هدیه به روح بزرگوار و مهربان مادر بزرگ عزیزم حاجیه خانم صدیقه شریعتی
محمد رضا شرعی
شبگرد
شهریور 84

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    شهریور 27, 1401

    به من می گفت
    گوش کن ببین اذون می گن …

    درودها جناب شبگرد گرانقدر
    بسیار صمیمانه و زیبا
    روان مادربزرگ عزیزتان شاد

    روز شعر و ادب فارسی بر شما بسیار مبارک

    🌷🌷🌷

  2. صفا یغمایی

    شهریور 27, 1401

    درودبرشما
    خیلی زیبا یکدست و خوب
    آفرین برشما.🌺🌺🌺
    روزشعروادب فارسی برشمابزرگوارمبارک‌باد.

  3. مینا یارعلی زاده

    شهریور 27, 1401

    درودها
    صمیمی و دلنشین و …
    یاد روزگارانی که طعم بهشت می داد

    مادربزرگ
    همیشه بوی بهشت می دهد،
    حتی با سر انگشتان سوخته اش
    گویی رسولی ست
    نان و نمک به دست
    آب و آتش و خاک و باد را
    باهم آشتی داده ست…
    #مینا_یارعلیزاده

    🌟روز شعر و ادب پارسی مبارک باد🌟

    • بانوی گرامی
      سپاس از محبت های شما
      خوشحالم که مورد پسند واقع شد
      پاینده باشید .
      سپاس

  4. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 30, 1401

    بسیار زیباست
    شادکام باشید
    🌺🌺🌺🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا