🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مازاد

(ثبت: 4076) اردیبهشت 27, 1396 

« غلام همٌت آنم که در کشاکش دهر 
ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است »
                                         حافظ

ولی تعلق بر حق ضرورت است و « وجود »
« بری شده » بر آن همیشه « مازاد » است
من و توئیم همه زاده های این کشور … ؟!
« وطنپرست » کجا در جهانش آزاد است ؟
که « ملٌت » ی شده تشکیل و مردمانی جمع
« جماعت » ی به تمام جهات را زاده ست
تمام عضوِ چنان ملٌت اند « مسوولان … »
وظیفه ای است که با « شهروند » همزاد است
که بایدش بشود در « تصدیِ » هر امر …
که جز « تصدی مردم » فجایعی زاده ست
ببین به حق ٌ و « بخیز » و تو اعتبار بکار !
که با « کهولت ما » هر مسیر در باد ! است
قدم جلو بنه و کن وکالتی به درست …
که مملکت به « درستان نیک » آباد است
وگر نه رای بده هوشیار ! بر « مُشرِف »
که « کار داند » و از کاراو جهان شاد است
که اصلح است و به تقوا و در امور « خبیر »
نه آنکه در توٌهم محض از ثمود یا عاد است !
چنین امور بزرگی نه کوچک است عزیز
اگرچه نزد کهولان « امور مازاد ! » است 
ولی تعلق بر حق ضرورت است و به حق :
« بری شده » بر آن همیشه « مازاد ! » است