🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در سوگ آن امام

(ثبت: 259738) اردیبهشت 25, 1402 

*در سوگ بزرگی برای فقدان آن امام*

عزای کیست که عالم تمام، گریان است
سرشک شیعه و سنی روان چو باران است

مگر امام مبین صادق از میان رفته ،
که بانگ شیون و اندوه تا به کیوان است

امام و هادی و محیی الشریعه و استاد
که مستفیدش هزاران نفر چو نعمان است

میان امت اسلام این امام همام
چو شمع جمع فریقین و نور ایمان است

کجاست آن که پس از او زند دم از اکسیر
و پرده بر فکند زانچه راز پنهان است

درون هستهء جرثومه گفت خورشیدی
نهفته ایزد و خورشیدوش فروزان است

همان امام مبینی که یافت چار امام
از او فروغ و فروغش چو مهر تابان است

ز مادر  ار چه به صدیق میرسد نسبش
ز پشت حیدر و صدیقهء طهوران است

شریعت نبوی زنده شد ز فیض دمش
چنان که مسلک او گویی آب حیوان است

شکست قامت اسلام را شهادت او
به سوگ او نه فقط ما  که نوع انسان است.

مشهد-۱۳۹۸/۴/۵

 

 

 

 

نقدها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 25, 1402

    درودها…استاد پژوهنده ی ارجمند وعزیز.در شعر فاخرتان (بیت سوم) فرموده اید :
    امام و هادی و محیی الشریعه و استاد
    که مستفیدش هزاران نفر چو نعمان است….
    اگر در مصراع دوم «هزاران» را به «صدها» تغییر دهید از هر حیث پسندیده تر می نماید.

    • محمدحسین پژوهنده

      اردیبهشت 26, 1402

      سلام بر شما استاد و سرورم، بله سعی میکنم، اما با ترکیب موجود سکته غیر مغتفر حاصل میشود ولی شان هر دو دلالت بر کثرت است. ممنونم از حسن التفات شما🌹

نظرها
  1. نسرین حسینی

    اردیبهشت 28, 1402

    کجاست آن که پس از او زند دم از اکسیر
    و پرده بر فکند زانچه راز پنهان است

    درودها برشما زیباست اجرتون باصاحب این اثر
    🌺🌺🌺

  2. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 29, 1402

    درود و سپاس بر شاعر بزرگوار و فرهیخته ام جناب پژوهنده دستمریزاد عزیز شعر ارزشی با ارزشی است گرامی
    🙏🙏🙏❤️❤️❤️🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا