🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چه باید کرد؟

(ثبت: 252991) آبان 21, 1401 

 

چه باید کرد
در بالا چکاد کوه
با ابری که بی باران و تر دامان
به آوا زوزه ی رعد زمستانی
دلش گرم است
چه باید گفت با طوفان
که بر هم میزند آرامش ما را
و دارد این توهم که
براند آهوان از دشت و
قمری را ز باغستان
که تا شاید
قناری هم رود در لک
من از ته مانده ی
فصل زمستان با تو می گویم
که گویی تا ابد
عمر زمستانی او در پیش
وجشن بهمن و یلدا شبش برپا
اگر چه نیک می داند
دگر در قاب افیون هم
پذیرایش نخواهد بود
من اما ریشه در خاکم
لقب آزاده ، نامم سرو
زنم بر تاروش
ابر غرورش زخمه زخمه
تا بریزد اندک اندک
اشک چشمانش
تو هم
ای خاک تشنه
می توانی خواند
بارانش

 

پینوشت:
از دست حکومتت به تنگ آمده است
جان کرده سپرکه بی تفنگ آمده است
سرباز ‌” زن و زندگی و آزادی ” ست
این بار برای محو ننگ آمده است‌‍

 

 

 

 

نظرها 11 
  1. فرشید افکاری

    آبان 21, 1401

    جان کرده سپر که بی تفنگ آمده است

    درودها استاد جمعی بزرگوار
    قلم آزاده و شریفتان را سپاس و تشکر
    مانا و نویسا باشید استاد و شاعر ارجمند🙏🌹

    • غلامحسین جمعی

      آبان 21, 1401

      درود و سپاس بر استاد بزرگوار و فرهیخته ام جناب افکاری

      حضورتان را ارج مینهم و از کوچکنوازیتان صمیمانه سپاسگزارم🙏🙏🙏لذت بردم

  2. از زوزه جانکاه شبت بیزار و
    آسیمه سر است و بی درنگ آمده است
    بداهه ای در استقبال.
    درودها بر استاد بزرگوار جناب جمعی.
    لذت بردم از تراوش قلم توانمندتان.
    بمانید سبز و بسرائید.
    🥀🥀🥀

    • غلامحسین جمعی

      آبان 21, 1401

      درود و سپاس بر استاد بزرگوار و فرهیخته ام جناب وحدتی
      سپاس از حضور زیبا و ارزشمندتان محبتهایتان را ارج مینهم و همچنان دست بوسم عزیز 🙏🙏🙏🙏🙏

  3. طلعت خیاط پیشه

    آبان 21, 1401

    درود بر استاد جمعی ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید بخصوص پینوشت ِ زیبا
    لذت بردم
    در پناه خداشادکام باشید
    👏👏👏💐💐💐💐

    • غلامحسین جمعی

      آبان 22, 1401

      درود و سپاس بر استاد بزرگوارو فرهیخته ام

      سرکارخانم خیاط پیشه

      حضورتان را ارج می نهم و از این همه حسن نیت آن عزیز

      سپاسگزارم

      🙏🙏🙏🙏🙏

  4. زهرا آهن

    آبان 21, 1401

    درود بر شما

    چشمه ذوقتان جوشان

    پایدار باشید🌺🌸

    • غلامحسین جمعی

      آبان 22, 1401

      درودو سپاس بر شاعر فرهیخته و با ذوقم

      سرکارخانم زهرا آهن

      حضورتان را عزیز می دارم و از محبتهایتان صمیمانه سپاسگزارم

      🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  5. علی معصومی

    آبان 24, 1401

    درودها بر حضرت دوست
    جناب جمعی نازنین
    گر چه دیر هنگام
    عرض ارادت دارم خدمت ان عالیجناب عزیز
    ♧♧♧
    لحظه هایتان پرشور
    و اندیشه زلالتان ناب

    • غلامحسین جمعی

      آبان 24, 1401

      درودو سپاس بر استاد بزرگوار و فرهیخته ام

      جناب معصومی

      حضورتان را عزیز می دارم و از محبتهایتان

      صمیمانه سپاسگزارم

      🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  6. نسرین حسینی

    آبان 25, 1401

    زیبا وقابل تامل
    درودها برشما استاد گرامی
    پینوشت عالی بود
    🍃🌺🍃🌺