🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

آخرین اشعار دشمن زار جمشيد ن‍ژاد

بیو  ای  دل  که  دلبر  ناز داره

بهار عاشقی   هم   راز  داره

دوبیتی

خوانش: 660

سپاس: 4

تعداد نظر: 3

ای  دل  عاشق  مشو  زود  رام  شوی

باز  هوشیار   باش  اگر  خام   شوی

دوبیتی

خوانش: 736

سپاس: 1

تعداد نظر: 1

 هر چه  سیل  وی  گل  کنم  ای گل  قشنگه

سی  و  دارش   بکینین  جومش  هف  رنگه

دوبیتی

خوانش: 645

سپاس: 1

تعداد نظر: 2

اگر  تاته  دلش  چون  موج  دریاست

فروزنده  و درخشان   چون  ثریاست

دوبیتی

خوانش: 674

سپاس: 3

تعداد نظر: 1

دلم  چی کولی  هر شو  دیاری

بدنبال   پری   رویی  و  نگاری

دوبیتی

خوانش: 769

سپاس: 3

تعداد نظر: 5

نسیمی  می وزد  از  کوی   دلدار

چه خوش داره  شمیمی بوی دلدار

دوبیتی

خوانش: 572

سپاس: 8

تعداد نظر: 7

و  خو  دیرم  گل  و محبوب  دلبر

زده زلفان خود  را  مشک و عنبر

دوبیتی

خوانش: 430

سپاس: 2

تعداد نظر: 3

هوای  دشت  روم  بس  کول  سرده

دلم  از  دوری  دوستان   و  درده

دوبیتی

خوانش: 572

سپاس: 8

تعداد نظر: 6

مرا  محسور چشمانت  نمودی

دلم  با  عطر  زلفانت   ربودی

دوبیتی

خوانش: 574

سپاس: 6

تعداد نظر: 4

خوشا  روزی  که  دلبر  یار  ما  بید

گلی  و   یاسمنی   دلدار   ما    بید

بحر طویل

خوانش: 584

سپاس: 6

تعداد نظر: 4

امشو  مست  خرابم   نکنی

راهی  سوی  سرابم   نکنی

دوبیتی

خوانش: 650

سپاس: 5

تعداد نظر: 4

دوبیتی

خوانش: 476

سپاس: 4

تعداد نظر: 4

نمی دونم   چرا   صبرُم  زیاد  است

به  یغما  بردن  عشقُم  صیاد   است

دوبیتی

خوانش: 549

سپاس: 4

تعداد نظر: 3

نگاری

دلم  می خواد  یه  یاری  داشته  باشم

دوبیتی

خوانش: 702

سپاس: 4

تعداد نظر: 3

هوا   تاریک  و  ره  باریک  و  دل  تنگ

شبونه   با   دلم    هی    می کنم    جنگ

دوبیتی

خوانش: 667

سپاس: 4

تعداد نظر: 4

ناگهان یک صبح  زیبا دل ما  گل  کرده

میل  آواز   ترنم   ناز  بلبل   کرده   بود

رباعی

خوانش: 508

سپاس: 6

تعداد نظر: 12

تمام  عمرم  گذشت  با  نام  خانی

بزرگ  و   نام   نیک   جاودانی

رباعی

خوانش: 643

سپاس: 6

تعداد نظر: 5

شو  یلدا  مرا یادی  نکردی

به  کام  تلخ  مو شربت  نکردی

دوبیتی

خوانش: 656

سپاس: 2

تعداد نظر: 2

دل تاته
خداوندا گرفتارم تو کِردی
اسیر و دلبر و یارم تو کِردی

دل تاته بود عاشق و شیدا
خودت دانی که بیمارم تو کردی
*** *** ****
خداوندا گرفتارم تو کِردی
اسیر و زلف دلدارم تو کِردی

دوبیتی

خوانش: 499

سپاس: 4

تعداد نظر: 6

چه زیبا قصه ی دل را سرودی
چه خوش این ره تو پودی
تاته بگو در این آشفته بازار
از ای داد ستد ما را چه سودی
**** **** ****
آفرین بر تو هنرها داری
چشم کال رخ فریبا داری
بوی خوش زلف حنایی داری
دلبرم نسترنم نازحمیرا داری
**** **** ****
دلبرم بی مو قهر نکن
دل مرا پر پر نکن
حال که بی مو قهری
منو از دلت دَر نکن
*** **** ****
سلام بر همه کاکا و ددیلم
تاته دشمن زیاری
آذر 1394

دوبیتی

خوانش: 784

سپاس: 4

تعداد نظر: 4